torsdag 5 februari 2015

Allt är inte perfekt

Jag hade äran att ingå i en mycket bra studiegrupp när jag läste till Skötare. .. vi hade handledning i Nora... En av mina kurskamrater hade lagt ut bilder på kaos och skrivit en vanlig dag med stress och konflikter på Facebook. .. allt för att bryta tränden att påvisa de perfekta stunderna.... jag tror alla har bra dagar och dåliga dagar...men alla bloggar och många instagrambilder samt Facebook visar de perfekta...bästa baket..fina tårtan..mys i soffan.. makeover hemma...goda vinglaset och glada barn i backen... men jag tror att alla har en annan verklighet bakom fasaden.... Jag vet att jag har det.....
Kanske dax för lite mer sanning...
Jag har börjat läsa en mycket bra bok... med många bra citat. ..boken heter LÄR DIG LEVA mindre stress mer närvara... skriven av Mats och Sussan Billmark...rekomenderas! !!

Inga kommentarer: