tisdag 15 februari 2011

Sjukvården..

Ja idag känner jag för att ge sjukvården lite ris och lite ros.
Jag har sedan flera år tillbaka lite bekymmer med min rygg och höft.
Det började isamband med min andra graviditet.
Och för att göra en lång historia kort så vill jag leva ett så normalt liv som möjligt med jobb,fritid och hälsa.
Men RIS till läkaren jag träffade sist i Frövi som menade på fullaste allvar att jag inte borde söka efter diagnos längre "för lite ont i ryggen har ju alla"....??
Därefter talade han om för mg att när kvinnor söker hjälp för ryggont brukar de föreslå att man går till en kurator, för oftast beror ryggvärken på att man inte trivs på jobbet!!??
Var på han vill att jag tar medicin varje dag,då på pekade jag att jag inte vill de och att de kan skada lever...svaret jag fick var att lite får man väl offra för att göra vardagen lite mer dräglig..






Men ROS till den vänliga sköterskan som jag talade med i Örebro samt tjejen på rehabcenter..de gav mig tips och hoppades på att jag ska få hjälp..de var MYCKET trevliga att tala med...

Så nu ska jag försöka få en remiss till rehabcenter i Örebro för att där få träningshjälp och hjälp med strechning av deras sjukgymnaster....
Måste bara få tag i läkaren på ortopeden först=)...



Jag tror att träning och hälsa är bästa medicinen....=)

1 kommentar:

andi sa...

Hjälp vilken kvacksalvare du verkade träffa på där!!! Man blir mörkrädd! Tur att du fick prata med några som hade förstånd!

Vilka fina bilder du tar och söta hjärtan du målar! Du är så duktig och det fina påslakanet till den nya medborgaren måste de ha blivit jätteglada för, så himla fint!

Kram
Anki