fredag 9 april 2010

Snart Blomma det...

















Om man är ute i vår solen kan man se efter hus väggar hur snödroppar tittar fram..i gräsmattorna så kikar färgglada krokusar upp..
Har ännu inte hunnit tagit nått kort på dem än..men på mina hållbara blommor har jag kort=) Står sig hur länge som helst utan både jord och vatten...
Jag tror att de e rent allmänt att vi längtar efter sommaren..eller först våren..se när träden blir gröna, gräsmattorna blir först gröna sen gula..iallafall mina för här trivs maskrosorna..
Ett härligt vårtecken är ju när svanarna kommer...flyger i v form och låter sååå gött,,lika jobbigt är de att höra dem på hösten när de tar sitt pick och pack och flyttar...då vet man att vintern snart är här,,
Men än har vi långt dit!

1 kommentar:

andi sa...

Hej!
Kul att jag hittade dig! Jättefin blogg du har! :) Javisst nu är våren på väg, men idag var det riktigt kallt ute, kalla nordanvindar,brrr.

*Kram*
-Anki